Tolong!Kanak2 hilang....

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Tolong!Kanak2 hilang....

Post by speeder23 on Tue Mar 02, 2010 9:36 am

biar mamat tu 1 cell ngan bapak dia....baru padan muka...hahaha

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Tolong!Kanak2 hilang....

Post by Sp33d3r on Tue Mar 09, 2010 9:43 am

nie terbc kat e-mail... nak share pasal artikel citer safiah tu...


Syafia Humairah Sahari, anak kecil berusia 3 tahun

Subject: hanim

JADIKAN CITER NI SEBAGAI PENGAJARAN,

JANGAN AMBIL MUDAH HIDUP INI, SAMPAI LAHIR ANAK ... ..BUKAN SATU TAPI LEBIH... TERUS TERANG SAYA TAK SUKA TENGOK WAJAH POMPUAN TU,,, MARAH SANGAT





Salam kepada semua warga CG. pertamanya saya minta maaf jika threat ini dibuka pada tempat yang salah dan mohon mod/admin alihkan ke tempat yang betul.

Di sini saya tertarik untuk buka threat mengenai kejadian yang hangat dikatakan pada masa kini iaitu mengenai kes penderaan@pembunuhan seorang budak berusia 3 tahun yang bernama Syafia Humairah Sahari.

Pada mula berita ini tersiar, saya amat marah atas kejadian yang berlaku. tetapi pada malam minggu baru - baru ini saya pergi ke kuang tempat saya membesar untuk melepak bersama rakan - rakan. Rupanya ibu kepada mangsa adalah kawan yang sama - sama tingkatan, dan berdekatan dengan rumah saya dahulu. saya hanya panggil namanya iaitu hanim. setelah hampir 10 tahun tidak berjuma, maka saya tidak berapa cam mukanya di dalam televisyen sehinggalah kawan saya bernama Afendi rosli ( pelumba motor sck harian metro ) menceritakan mengenai kisah hanim kepada saya.


semasa sekolah dahulu, hanim adalah antara pelajar yang agak terkenal di antara pelajar lelaki. biasanya kami akan sibuk nak tengok serta teka BRA yang hanim pakai pada hari tu talinya bersilang (kami suka panggil bra pangkah ) dan warna apa.

hanim juga ada geng - geng perempuan. geng - geng mereka ini secara umumnya kami panggil CHIA sahaja pada masa itu atau panggilan asasnya adalah BOHSIA.

selepas saya berpindah ke sekolah asrama pada tingkatan 4 ( tahun 2001 ) saya dah tiada peluang untuk melihat bra apa yang hanim pakai.

afendi juga menceritakan bahawa SAHARI iaitu bapa kepada mangsa adalah orang sabah dan bertugas sebagai polis di balai polis sungai plong. apa yang saya tahu, hanim dan sahari dikahwin secara paksa akibat pada masa itu hanim mengandungkan arwah yakni anak sahari.

sahara dimasukkan ke penjara kerana dia telah dituduh menembak mati seorang pendatang indonesia berdekatan dengan Tasik Biru Sri kundang. pada masa itu juga hanim dan sahari telah mempunyai anak seramai 3 orang.. dan mangsa adalah anak ketiga. maaf saya cakap, ketiga anak hanim adalah diluar nikah.

sekarang ni sahari berada di penjara sungai buloh sambil menanti hukumannya dijatuhkan sama ada bersalah atau tidak bersalah di bawah akta 302B jika tidak silap saya. Sahari juga amat marah bila mengetahui anak nya dibunuh oleh teman lelaki hanim dan sekarang ni dia bersiap sedia serta berharap teman lelaki hanim ditempatkan di penjara yang sama dengan dia.

menurut keterangan rakan saya iaitu afendi ini juga, permohonan sahari untuk melihat pengebumian anaknya di tanak perkuburan kuang juga tidak dibenarkan oleh KKDN kerana kes sahari adalah berat. oleh itu sahari berazam untuk membunuh teman lelaki hanim jika dia ditempatkan di penjara yang sama kerana sahari tahu bahawa kes dia agak sukar untuk menang di mahkamah.

"alang - alang aku nak kena gantung, biar aku bunuh mamat tu bagi puas hati aku " <--beginilah lebih kurang kata sahari.


hanim pula mempunyai seorang anak bersama teman lelakinya pemandu teksi itu yang berumur setahun lebih. dengar cerita, hanim juga sudah mengandung 4 bulan anak kedua bersama teman lelakinya itu.

menurut datuk kepada mangsa iaitu ayah hanim, sebenarnya dia serta isterinya yang menjaga mangsa. tetapi mangsa terpaksa diserahkan kepada hanim kerana dia dan isterinya ingin pergi keluar daerah kerana ada urusan. dia membawa anak hanim yang pertama dan kedua manakala mangsa ditinggalkan bersama hanim.

kesan - kesan parut serta luka lama yang ada pada mangsa adalah kerana sebelum ini mangsa pernah tinggal bersama hanim serta teman lelakinya.tetapi bapa serta ibu hanim mengambil keputusan menjaga mangsa kerana kesian melihat cucu mereka didera,.

maaf jika saya berkata dengan agak kasar. hanim pernah saya nasihatkan supaya berubah semasa kami sama - sama bersekolah dahulu. saya adalah rakan kepada hanim kerana rumah kami berdekatan serta pergi ke sekolah pun sama - sama. sayangnya dia tidak pernah ingin mendengar cakap saya.

setelah 10 tahun tidak bertemu serta mendengar cerita pasal hanim, apabila mendengar semula cerita pasal dia saya amat sedih sekali kerana dia tidak pernah ingin berubah. melihat wajahnya di televisyen, dia seolah - olah menangis atau memaksa dirinya menangis.

di sini saya mengharapkan hanim juga diberi hukuman yang setimpal atas perbuatannya. mangsa yang dibunuh pernah juga didera oleh hanim dan saya berharap keadilan ditegakkan demi mangsa yang meninggal dunia.

saya menceritakan kisah ini pada rakan - rakan cg semua bukanlah berniat untuk membuka aib hanim iaitu sesama islam kita. tetapi saya terpanggil kerana saya lebih kasihan melihat mangsa dan berharap orang -orang yang pernah menyeksa mangsa semasa hayatnya akan ditangkap serta dihukum!

kerana apa saya minta mereka yang terlibat ini dihukum? kerana saya berharap ia menjadi pengajaran kepada rakan - rakan serta masyarakat kita bahawa betapa pentingnya didikan agama kepada anal -anak!

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Tolong!Kanak2 hilang....

Post by bogonz on Fri Mar 12, 2010 12:51 am

ni la dia. mak bapak/boipren yg x btl. anak yg jd mangsa.

sedih la bila aku pikirkan benda2 ni berlaku dlm masyarakat kita ni. Sad Sad Evil or Very Mad

bogonz
Crew

Join date : 16/01/2010
Age : 42

Back to top Go down

Re: Tolong!Kanak2 hilang....

Post by Sp33d3r on Fri Mar 12, 2010 8:49 am

n x sangka perkara mcm nie boleh berlaku...

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Tolong!Kanak2 hilang....

Post by speeder23 on Fri Mar 12, 2010 10:06 am

jahiliah moden ni

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Tolong!Kanak2 hilang....

Post by Sponsored content Today at 5:49 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum