sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

View previous topic View next topic Go down

sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Wed Feb 17, 2010 3:30 pm

ada sapa2 otai NSR kat sini ...
sy nak kongsi pertanyaan la ...
minta otai2 yg mana tau selok belok NSR boleh jugak tunjuk ajar ...
sekian terima kasih ... alien

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by blacken on Wed Feb 17, 2010 6:31 pm

aku ada gak beberapa orang kawan nsr ni kat shah alam dulu..kalau ko nak betol2 otai ko cari mat SP..tu otai segala otai..hehe

blacken

Join date : 16/02/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by RevRider on Thu Feb 18, 2010 4:47 am

bro zu1, selamat datang ke RidersMalaya dan semoga anda bergembira berforum disini. buat pengetahuan bro, kami di RMC tidak menggalakkan penggunaan istilah 'otai' dalam posting untuk mengelakkan wujudnya perasaan riak diantara kita nanti...........di RMC, kita semua dikira sama level dan diharapkan kita semua dapat bekerjasama dalam memartabatkan aktiviti permotoran diantara kita............. Smile

posting saya ini bukanlah sebagai 'reminder' tetapi hanyalah sebagai pemberitahuan sesama kawan forumer di RMC.......... Smile

p/s 1: saya pon ada pakai nsr gak.............. Smile tapi stendet gaban.....
p/s 2: memang betul bro MatSP tu dah tahap sifu ngan nsrnya tu........siap pakai pro arm tuuuuu............. affraid

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Thu Feb 18, 2010 9:41 am

terima kasih semua terima kasih abg RevRider ...
klu mcm tu sy panggil abg2 la sory klu perkataan tu membuat sapa2 x puas ati ngan sy minta maaf bnyk2 ...
sy pun pakai NSR standart jugak cuma tuka tabung AHM je hihhhihhhi ...
sila beri tunjuk ajar ...

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by penang_pixman on Thu Feb 18, 2010 10:31 am

welcome zu1...
betul kata abg rev, kita kat sini sama level jer..... yang terer boleh tolong yg tak terer... tak payah la sebut otai2... nnt ada plak yg terasa TUA hehehhe... Very Happy

p/s: (",)= old timer

________________________________________________________________________________________________

penang_pixman/017-4212374
http://www.nusantarabikersclub.com/html/index.asp
http://penangpixman.fotopages.com

penang_pixman
Moderator

Join date : 18/01/2010
Age : 42

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Thu Feb 18, 2010 10:36 am

hahahaha ok abg penang_pixman ... Basketball

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by RevRider on Thu Feb 18, 2010 11:05 pm

[img][/img]

to bro zu1...........inilah nsr stendet gaban aku..........pakai tabung AHM gak dan dah tukau rim TZM depan dan belakang.......... Very Happy Very Happy

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by valentino joei99 on Fri Feb 19, 2010 8:49 am

wahh,gambar moto cempion dah kluar... cheers

valentino joei99
Crew

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Fri Feb 19, 2010 9:03 am

terima kasih abg revrider kerana beri tunjuk ajar ...
abg revrider pakai taya saiz apa ye ...
sy ingat nak tuka taya jugak tapi x tau nak pakai taya apa ...
skrg sy hanya pakai taya tt100 je ...

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by RevRider on Fri Feb 19, 2010 9:53 am

valentino joei99 wrote:wahh,gambar moto cempion dah kluar... cheers

yaaaaa......betul tu..........setakat C70 stendet ngan Yamaha Passola tu, dengan selambernya aku tapau.............. Laughing Laughing Laughing

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by RevRider on Fri Feb 19, 2010 10:00 am

zu1 wrote:terima kasih abg revrider kerana beri tunjuk ajar ...
abg revrider pakai taya saiz apa ye ...
sy ingat nak tuka taya jugak tapi x tau nak pakai taya apa ...
skrg sy hanya pakai taya tt100 je ...

amenda tunjuk ajarnya?........ scratch setakat ilmu sebesar biji sawi, tak ada apa aku nak tunjuk ajar pon......... Very Happy Very Happy
pasal tayar tu, aku pakai tayar Michelin Pilot Sporty depan dan belakang.........depan saiz 110/70 dan belakang saiz 130/70........rim aku tu dah tukar pakai rim tzm, jadik senang sikit nak cari tayar.......nsr stendet pakai rim saiz 18" kat belakang dan tayar saiz 18" agak susah nak dapat yg lebar....kalau ada pon, harga memang mahal.............. Crying or Very sad

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Fri Feb 19, 2010 10:04 am

ooo ye ke terima kasih abg revrider susah ek nak carik taya besar utk 18 ...
ada2 tapi harga aduh la ...
nak tanya abg revrider klu tuka rim tm bnyk ke nak kena modified ...
sila beri tunjuk ajar ...

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by jackall on Fri Feb 19, 2010 2:31 pm

i like brader rev... ibarat padi yg penuh... makin berisi makin tunduk... aku nie padi tak penuh dah tertunduk sudahh.. abang rev.. sila beri tunjuk ajar juge..

jackall
Crew

Join date : 16/01/2010
Age : 39

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Fri Feb 19, 2010 3:16 pm

betul3 itu yg kita cari ...

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by valentino joei99 on Fri Feb 19, 2010 3:38 pm

err..aku bukan (",) mahupun taiko mahupun petai,just nak ucap selamat datang je..slamat berforum,kalo senang bleh follow gi ride.. Smile

valentino joei99
Crew

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Fri Feb 19, 2010 3:41 pm

insyaAllah abg valentino joie99 ...
terima kasih bnyk2 ...

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by RevRider on Fri Feb 19, 2010 9:39 pm

jackall wrote:i like brader rev... ibarat padi yg penuh... makin berisi makin tunduk... aku nie padi tak penuh dah tertunduk sudahh.. abang rev.. sila beri tunjuk ajar juge..


amboiiii.............siap sound aku makin berisi lagik.............. Very Happy Very Happy Very Happy
Alhamdulillah, semenjak 2 menjak ni, rezeki makin meningkat dan secara tak langsung, jisim badan pon makin meningkat.......... Very Happy Very Happy Very Happy ...........yang tak berapa best pulak, sejak kebelakangan ni asyik sibukkkkk jer....dah susah nak budget masa nak lepak ngan kengkawan sumer................ Very Happy Very Happy Very Happy

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Sat Feb 20, 2010 3:12 pm

nak tanya abg revrider la ...
abg dah lama pakai NSR ...
klu leh sy nak tanya klu leh nak jumpa abg revrider la ...
abg duduk mana ek ...
klu ada number fon cantik jugak ...

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by RevRider on Sat Feb 20, 2010 10:07 pm

adoyaiii zu1.............no tepon aku kan ada kat avatar aku tu.......... Very Happy Very Happy
nak jumpa pasal nak citer hal nsr ker? scratch scratch yang aku tau moto tu kasik isi minyak petrol dan 2t...........start dan jalannnnn.......... Laughing

bila2 senang nanti kita jumpa masa HH kat Sentul nanti...........nak call atau PM boleh bila2 masa jer............ Smile Smile

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by zu1 on Sun Feb 21, 2010 9:38 am

terima kasih berbnyk bro ... Very Happy

zu1

Join date : 17/02/2010
Age : 36

Back to top Go down

Re: sy newbies kat sini sila beri tunjuk ajar ...

Post by Sponsored content Today at 7:33 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum