Suami Boroi tanda bahagia

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Suami Boroi tanda bahagia

Post by matasura on Mon Mar 15, 2010 12:35 pm

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya. Lelaki akan bertambah berat
badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti
berlaku. Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang
waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa
dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak
menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka
sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumah
tangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah
kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif. Lebih banyak masa dihabiskan
bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila
mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak. Hampir semua lelaki
berkahwin dengan tujuan untuk ‘makan di rumah?.

Lelaki akan merasa selesa setelah berkahwin kerana ada isteri yang akan
menyediakan makanan dan mudah bagi mereka untuk makan. Berbanding wanita.
Wanita yang hidup bujang masih tetap memasak. Jadi mereka akan terus
memasak setelah berumah tangga malah menurut kajian wanita akan
lebih minat memasak setelah berumah tangga. Mereka didapati akan mula
gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan masakan.

Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali,
periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak
bergitu.

Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat
suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Itu Hakikat!

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang
dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat
mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka.
Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut.

Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain ‘b
oroi?. Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang
bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di
mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma
bahagian perut sahaja membuncit.

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda
mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab
dengan mudah. Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke
atas tempoh perkahwinan.

Malah statistik penceraian juga melaporkan hampir
89% kes penceraian berlaku kepada suami yang ‘slim? dan masih tampan.
Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19%
kes penceraian. Mungkin anda terperanjat sekarang…namun itulah hakikatnya.
Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut
kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih
mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula ‘jemu? atau
mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila
wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada
suami, melebihkan anak-anak dan apabila si siteri tidak lagi menitik
beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang
sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda.

Namun sebaliknya pula bagi
isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah
berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas,
isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin ‘b
ulat? atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang
mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup. Selalunya suami akan terus
mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya
tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan
penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan
lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan.

Nampak sekali dunia
ini tidak adil, namun itulah hakikat yang harus diterima sejak azali lagi.
Oleh itu pada zaman dahulu kala hampir 77% wanita yang berkahwin memakai
susuk untuk memastikan suami mereka akan terus setia dan tidak berkahwin
lain. Lihat sahaja potongan pinggang mereka yang digelar pinggang kerengga,
buah dada yang munggil dipadankan dengan kebaya ketat, punggung yang padat
dan bersanggul tinggi, bagi mereka itulah kekuatan seorang perempuan.

Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas
berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air ‘zat? isteri yang mengalir
masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan
perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka
buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini.

Faktor ini
juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan
besar berbanding lelaki bujang. Namun jika aktiviti seks tidak dilakukan
dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin,
perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut
malah kulit zakar akan mengering. Ini banyak berlaku kepada lelaki yang
telah bercerai, mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah
lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan.

Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan
mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit
isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma
suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundi
couper lelaki. Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar
boleh mendatangkan zuriat ianya juga akan bersatu dengan darah dan segala
kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri. Oleh itu wanita
yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami
cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab.

Dalam Islam juga
tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh
isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin
yang terakhir sebelum penceraian berlaku. Ini untuk memastikan tidak
berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus
melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai.. Ada juga
pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihat pada rambut isteri
yang semakin hitam dan berkilat. Campuran sperma suami di dalam tubuh
isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita
lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda,
mereka dikatakan lebih mudah marah, kurang mood dan selalu tertekan.

Jadi kesimpulannya, suami yang berperut
buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga adalah benar, seperti yang
telah anda baca pada artikel berkenaan. Tetapi awasi suami anda, walau pun
mereka berberut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat. Anda sebagai
isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan
anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan
pemakanan sihat sekeluarga.


P/s: artikel ini saya dapat dari seorang kawan melalui emel. Menarik untuk dikongsikan.

________________________________________________________________________________________________
Muslim Aid Asia :: Demi Sesuap Nasi ::
Muhammad - 012-3377195

matasura
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sp33d3r on Mon Mar 15, 2010 1:24 pm

sgt menarik artikel nie... hehehe......
memang betol la lelaki dah kawin semakin membesar perotnya...
samer jer besa cam isteri yang tgh mengandung...
jgn salahkan isteri masak... hehehe....
konon makan sedap sbb tu makan byk... tapi isteri tak paksa makan banyak....
tapi terus terang la isteri masak suami makan banyak dan berselera la satu kepuasan untuk isteri. rasa di hargai sbb apa yg dimasak dimakan dengan bayak dan berselera....

lagi satu kalau suami makin berisi, bila balik kampung org tua akan cakap "pandai bini bela"...... Very Happy

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by RevRider on Tue Mar 16, 2010 12:48 am

heh heh heh.................aku sokong artikel tu.................kebahagian rumahtangga aku memang bertambah sepertimana bertambahnya ukurlilit pinggang aku.................... Smile Smile Smile

RevRider
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 46

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by speeder23 on Tue Mar 16, 2010 9:36 am

hahah...camtu plak ye rev Razz

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by sHa Rapunzel on Tue Mar 30, 2010 9:54 am

ermmm batman boroi ke???? Suspect Suspect Suspect

fakta @ auta...

sHa Rapunzel

Join date : 16/01/2010
Age : 35

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by maximus4617 on Tue Mar 30, 2010 5:08 pm

mmg btol pun.. xleh dinafikan.. Very Happy

maximus4617

Join date : 20/01/2010
Age : 30

http://www.facebook.com/maximus4617?v=feed&story_fbid=108130

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by BIG BOSS on Wed Mar 31, 2010 5:33 am

tapi hati2 gak.. suami perut boroi ni kadang2 miang menjadi2.. tak macam saya.. walau perut slim.. tetap bahagia..

BIG BOSS

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by speeder23 on Wed Mar 31, 2010 10:13 am

wahhh...btol2 tu...sokong cheers

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sp33d3r on Wed Mar 31, 2010 10:30 am

perut slim pon gahagia tp dier pandai jg perut... yg x berapa slim nie dier luper diri jap... hehehe.... tu yg perut ke depan samer ngan bini yg tgh pregnant.... Twisted Evil

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by H L E M on Wed Mar 31, 2010 10:43 am

aku x kawen lagi pon da boroi
hahaha

semakin tua seseorg
semakik kurang metabolism
so kene byk aktiviti
baru tebakar segala nutrein makann yg dmkn
kalu x akan disimpan menajdi lemak tepu

H L E M
Crew

Join date : 17/01/2010
Age : 34

http://picasaweb.google.com/RMC.RidersMalayaCommunity

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by speeder23 on Wed Mar 31, 2010 11:00 am

pastu susu pun bertukar menjadi kejuuu lol!

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by sHa Rapunzel on Wed Mar 31, 2010 11:08 am

boroi @ tidak....tidak menjadik ukuran kebahagiaan....yg PENTING
kasih sayang & bertanggungjawab...

sHa Rapunzel

Join date : 16/01/2010
Age : 35

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by maximus4617 on Wed Mar 31, 2010 11:47 am

speeder23 wrote:wahhh...btol2 tu...sokong cheers

aik speeder.. perut kamu 2 slim ker?? hehehe.. Very Happy Razz

maximus4617

Join date : 20/01/2010
Age : 30

http://www.facebook.com/maximus4617?v=feed&story_fbid=108130

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by speeder23 on Wed Mar 31, 2010 11:57 am

slim la wei....suatu ketika dahuluuuu.....hahahah....

wahh provove nampak Razz Razz Razz

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by H L E M on Wed Mar 31, 2010 12:24 pm

awat kecik bebeno tulisan

H L E M
Crew

Join date : 17/01/2010
Age : 34

http://picasaweb.google.com/RMC.RidersMalayaCommunity

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by maximus4617 on Wed Mar 31, 2010 12:25 pm

aik!! trase ker??? kuikuikui.. Very Happy Razz Razz

maximus4617

Join date : 20/01/2010
Age : 30

http://www.facebook.com/maximus4617?v=feed&story_fbid=108130

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sp33d3r on Wed Mar 31, 2010 12:33 pm

silap2 balik mlm nie x nak makan nak diet... hehehe... Razz

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by maximus4617 on Wed Mar 31, 2010 12:46 pm

WAKAKAKKA!!! kalo jd perkara cm2,jgn lupe bgtau sy.. sy nk gelak guling2.. Very Happy Very Happy Razz Razz

maximus4617

Join date : 20/01/2010
Age : 30

http://www.facebook.com/maximus4617?v=feed&story_fbid=108130

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sp33d3r on Wed Mar 31, 2010 12:53 pm

baiklah... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by H L E M on Wed Mar 31, 2010 1:00 pm

pastu amek video
bole post kan kat fb
hehehe

H L E M
Crew

Join date : 17/01/2010
Age : 34

http://picasaweb.google.com/RMC.RidersMalayaCommunity

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sp33d3r on Wed Mar 31, 2010 3:22 pm

akan dipertimbangkan.... Twisted Evil

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by bogonz on Wed Mar 31, 2010 4:27 pm

hmmm......aku bahagia ker?? lol!

bogonz
Crew

Join date : 16/01/2010
Age : 42

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by zHaF on Wed Mar 31, 2010 4:30 pm

bogonz wrote:hmmm......aku bahagia ker?? lol!

klu nak tau, cuba compare size perut b4 n after kawin.

Twisted Evil Twisted Evil Laughing



* jgn marah haa gonz.

________________________________________________________________________________________________

Don't Read This Unless You are Dumb.

zHaF
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by bogonz on Wed Mar 31, 2010 4:32 pm

muakakakakaka.....sama jer maaa.....

bogonz
Crew

Join date : 16/01/2010
Age : 42

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sp33d3r on Wed Mar 31, 2010 4:33 pm

yer ke samer.... gamba time mude cam lain jer.... Twisted Evil
pas tu tunggu zhaf lak cam ner... hehehe....

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Suami Boroi tanda bahagia

Post by Sponsored content Today at 5:49 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum