Pengalaman Pelajar dan Pekerja

View previous topic View next topic Go down

Pengalaman Pelajar dan Pekerja

Post by ibnuaziz on Mon Jan 18, 2010 12:36 pm

kat sini boleh kita sama2 kongsi pemgalaman kita menjadi pelajar dan pekerja..
mcm aku ni aku dl kerja tapi sekarang jd pelajar blik.. jd
pengalaman menjadi seorg pelajar kembali adalah satu rasa yg sgt best drpd menjadi pekerja
bila kita tgh belajar.. kita nk keja.. bila kita dah keja rasa nk belajar..
tp aku ni mcm2 buat.. dl dah hbs belajar.. aku keja dlm 2 tahun.. keja aku dl aku ngaja.. tp bila dh ngaja aku refresh balik apa yg aku bljr dl..
jd stat dr situ.. muncullah satu aura yg mana.. yg mana watkan aku rasa nk belajar blik.. jd.. aku pun sambung bljr.. alhamdulillah.. aku br je sambung bulan november 2009 yg lepas.. tp.. tp.. tp.. aku ada wat keja part time.. makna kata aku ni..
aku belajar sambil bekerja.. keja pun dlm bidang yg sama.. aku bljr bahasa arab.. dan aku praktikkannya dgn mengaja bahasa Alquran nih kat satu pusat la.. dan ngaja2 yg berkaitan mcm ngaja ngaji.. kan dlm bhs arab tu.. cheers
jd.. aku rasa tempoh belajr kali ni lg best berbanding ngn dl2.. sbb dl bljr men2 n berseronok je kan.. hehe.. tp bljr ni ptt diteruskan. bljr bkn erti kata kita kena msuk pusat institusi mana2,, salah.. tapi mendengar nasihat.. menerima teguran org len.. blh dikatakan sebahagian drpd belajar.. tak semua bnd kita tahu,, dan kita mempelajarinya kdg2 secara langsung dan tidak langsung...

bg aku.. masa kita sgt byk2 kdg2 kita tak isi ngn benda2 yg bermanfaat.. jd cuba kita bykkan membaca dan mendengar2 sesuatu yg membina jiwa dan hati kita.. lbh2 lg mengenali sejauhmana hubungan kita ngn Pencipta kita..

Jd penglaman belajar sambil bekerja kdg2 rasa penat.. tp.. aku rasa ia sgt baik bg aku.. kerana ia akan buatkan kita sibuk dan cuba displinkan diri kita dgn masa.. masa kita ngn kawan2, ngn family, ngn forum baru RMC lol! jd..
pengalaman setiap hr kita lalui xtak dtg semula.. tp kt jdkan sebagai pencetus semangat untuk terus maju dalm diri..
tak kira pelajar atau pekerja.. yg penting kerja dan belajar kita untuk Keredhaan Allah..
semoga hidup, kerja, amalan kita semua diberkati dan diredhai Allah.. amin..
ok chow.. cheers

ibnuaziz

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum