Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by ibnuaziz on Mon Jan 18, 2010 2:14 pm

Di padang sebuah sekolah, nun jauh disudut kanan,
ternampaklah tiga budak sedang bersembang.
Mari kita amati dan teliti apa yang mereka sembangkan…

Budak A "Bapak aku jadi ahli sukan, bapak hangpa kerja apa"
Budak B dan Budak C menjawab "Bapak kami pun ahli sukan jugak".

Maka semua bapak mereka adalah ahli sukan….

Budak A meneruskan cerita.. "Bapak aku jadi perejam lembing,
punyalah cepat dia berlari sehinggakan setelah lembing direjam,
bapak aku berlari dan menangkap lembing tersebut sebelum lembing
itu jatuh ketanah "

"Itu tak heran" kata Budak B "Bapak aku lagi tangkas, bapak aku masuk
sukan menembak. Punyalah cepat dia berlari sehinggakan selepas peluru
keluar daripada pistol, bapak aku sempat berlari dan menangkap peluru
tersebut"

"Mari kita dengar cerita bapak aku pulak, aku rasa bapak aku yang paling
cepat dalam bab lari ini” kata Budak C." Bapak aku kerja di Alor Setar tapi
tinggal di Sungai Petani. Bila pejabat tutup pukul 4.30 petang, pukul 3.00 petang
bapak aku dah ada di rumah. Bayangkan betapa cepatnya bapak aku berlari."

ibnuaziz

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by ibnuaziz on Mon Jan 18, 2010 2:17 pm

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah
dan kebanyakannye samaterpikir kah anda untuk menjawab dengan
jawapan yang betul Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan
jawapannye (tak le boring sangat lebih lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon)

1 Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maapsini bukan balai polis

2 Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane

3 Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler buat ape tanye saya

4 Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur

5 Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumahbapak ade pasal rumah ni bapak yang beli

7 Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maapnombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye time kacih

8 Soalan: haloo, tolong panggilkan samad saya nak bercakap dengannye
Jawapan: sila panggil sendirisaya sibukmaap

9 Soalan: halloo
Jawapan: haloo pusat sakit mental disini anda ingin mendaftar?

10 Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya
Jawapan: maap ini bukan kaunter pertanyaan

11 Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi kalau saya masih menjawab betul le tu

12 Soalan: assalammualaikum
Jawapan: waalaikummussalam(tupp!terus letak teponsalam kite wajib
jawab)

ibnuaziz

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by ibnuaziz on Mon Jan 18, 2010 2:19 pm

anak kembar


Empat orang bakal ayah sedang menunggu kelahiran bayi mereka diruang
rehat sebuah hospital. Kegelisahan jelas diriak muka mereka…

Seorang jururawat keluar dari bilik pembedahan lalu berkata
kepada lelaki yang pertama, "Tahniah! Isteri Tuan selamat
melahirkan anak kembar dua." "Kembar dua! Kebetulan pula,
saya bekerja di menara berkembar Petronas," kata lelaki
yang pertama dengan riangnya.

Beberapa minit kemudian, seorang jururawat lain datang
memberitahu kepada lelaki kedua, "Isteri Tuan selamat
melahirkan bayi kembar tiga. Tahniah!"
"Apa? Kembar tiga! Saya bekerja dengan 3D Corporation,
kata lelaki yang kedua.

Setengah jam kemudian, seorang jururawat memberitahu
kepada lelaki ketiga, "Tahniah! Isteri Tuan selamat.
Tuan dikurniakan anak kembar empat" kata jururawat itu dengan tenang.
"Kembar empat! Sungguh saya tak menduga kejadian ini, saya pula bekerja
di Four Season Hotel," kata lelaki ketiga dengan gembira.

Lelaki yang keempat mula mundar-mandir kegelisahan.
Ketiga-tiga lelaki tadi berasa hairan melihat keadaan
lelaki keempat itu. Mereka bertanya, "Apakah yang merunsingkan awak?"

Dengan perasaan gelisah dia menjawab "Saya bekerja di Seven Eleven."

ibnuaziz

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by ibnuaziz on Mon Jan 18, 2010 2:24 pm

lol!

ibnuaziz

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Mon Jan 18, 2010 2:30 pm

walaupon penah b... tetap gelak lagi bile baca balik nih....

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by speeder23 on Mon Jan 18, 2010 2:43 pm

nak gelak tahap nangis2...g youtube taip tajuk nikah siam...pasang volume kuat2... lol!

speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by ibnuaziz on Mon Jan 18, 2010 2:44 pm

Sp33d3r wrote:walaupon penah b... tetap gelak lagi bile baca balik nih....


layannnn..... afro

ibnuaziz

Join date : 18/01/2010
Age : 33

Back to top Go down

Joke Of The Day.....

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 2:16 pm

Jom kiter share citer lawak kat sini...
untuk mengisi masa lapang n terluang.... Very Happy

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 2:16 pm

Robot Kesan Bohong

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu...

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang.

"Kamu dari mana?" tanya Samad.
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya.
*PLANG* Robot tersebut menampar anaknya.

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??!
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...".
"Cerita apa?
"Cerita Papadom ayah".
*PLANG*
"Katakan dengan jujur cerita apa?!"
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah".

Mendengarkan itu marahlah Samad.
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie.

*PLANG* Samad ditampar oleh robotnya.
Suasana hening untuk beberapa ketika...

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..."

*PLANG*
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya...dan semua terdiam...

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 2:37 pm

Menantu Yang Luar Biasa

Mamat ni amat lah tergila-gilakan Minah anak Pak Haji Dollah. Minah nie boleh lah tahan cun nya. Mamat ni pun tak kalah lah kacaknya. Ngurat-punya-ngurat tersangkutlah dua hati ini. Pak Haji Dollah bukanlah jenis yang memilih sangat orangnya, tambahan pulak si Mamat ini pandai berlakon, depan Pak Haji Dollah dia bukan main warak lagi, berkopiah dikepala. Selepas ditetapkan hari kahwinnya, maka lancar je jawab nikahnya si Mamat tadi. Biasalah malamnya agak lewat sikit keluarga Haji Dollah masuk tidurnya pasal dok berkemas rumah lepas kenduri siangnya. Pasangan Mamat dan Minah pun lewat jugak lah masuk tidurnya.

Selepas semuanya selesai dan semuanya nyenyak tidurnya, pagi besoknya Pak Haji Dollah pun mengejutkan semua isi rumah untuk solat subuh. Semua isi rumah pun bangun dan si Mamat dan Minah pun bangun mandi dan bersiap untuk mendirikan solat subuh. Tapi dek kerana lewat bangun, Si Mamat tak sempat bersolat jemaah dengan Pak Haji Dollah. Walaupun telah dikejutkan awal oleh isterinya Minah.

Maka, Pak Haji Dollah pun suruhlah menantunya tu solat sendirian ketika ahli keluarga lainnya sedang berwirid. Si Mamat pun qamat dan dirikanlah solat subuhnya. Selepas selesai solatnya dan memberi salam. Pak Haji Dollah pun menegur menantunya Si Mamat tadi, "Hai Mat kenapa solat subuh tiga rakaat?" lantas Si Mamat Jawab "eh.. ia ke? tiga rakaat? rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi..."

Masya Allah.. mengucap panjang Pak Haji Dollah. Si Minah tersenyum sipu malu dengan gelagat suaminya. Sahla si Mamat ni tak pernah sembahyang subuh! Kantoi..kantoi...

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 2:45 pm

Di pagi hari yang nyaman,dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat-rehat. Pak Abu dan Pak Majid namanya. Yang Pak Abu membaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.

Pak Abu: Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.
Pak Majid: Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je.
Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid...?
Pak Majid:Hmmmmmmm... Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya...
Pak Abu: Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.
Pak Majid: Hmmmm....Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda-muda dulu..Aku jual je anak-anakku tu..
Pak Abu: Hah??? Engkau biar betul Majid!
Pak Majid: Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah Abu....Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu!

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 2:47 pm

Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.

Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap.

Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.

Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 2:59 pm

Seorang salesman sedang mempromosikan produk perusahaannya kepada seorang pelajar kolej.. Dia menanyakan pertanyaan tentang produk yang dipakai pelajar tersebut.

“Sabun mana yang anda gunakan selama ini?”

Pelajar tersebut dengan selamba menjawab, “Sabun Baba.”

“Kalau deodorant, deodorant mana yang anda gunakan?”

” Deodorant Baba,” jawab pelajar itu.

“Minyak wangi?”

“Minyak Wangi Baba.”

“Shampoo?”

“Shampoo Baba.”

Akhirnya dengan kecewa si salesman bertanya lagi, “Ok, apakah
jenama Baba ini jenama tempatan atau luar negara kerana saya belum
pernah dengar? Siapa tahu Anda selama ini memakai produk yang tidak sihat.”

Pelajar itu menjawab, “Bukan jenama tempatan atau luar negara. Baba
itu rakan sebilik saya.”

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 3:09 pm

Ada seorang awek berbogel menahan sebuah beca lantas menaiki beca tersebut.

Sepanjang perjalanan, si tukang beca langsung tidak mengalihkan pandangannya dari menatap gadis tersebut.

Merasakan dirinya diperhatikan oleh tukang beca tersebut, gadis itu berkata “kenapa, tak pernah tengok perempuan bogel ke?”

“Bukan begitu, cik adik. Pakcik cuma tertanya tanya, dari mana wang tambang beca ni adik nak keluarkan” jawab tukang beca tu.

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Thu Feb 04, 2010 5:06 pm

x perasan thread nie...

mod tolong pindahkan thread nie

http://www.ridersmalaya.com/sembang-kedai-kopi-f16/joke-of-the-day-t217.htm

ke dalam thread nie...

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Fri Feb 05, 2010 1:26 pm

Tiga lelaki, seorang ahli falsafah.. seorang pakar matematik dan seorang pelawak ditangkap
atas kesalahan mengendap itik buat projek…
Lalu hakim berkata..
“kamu boleh menanyakan satu soalan kepada ku.. kalau aku dapat menjawab.. kamu akan ditahan
di penjara.. tapi kalau aku tidak dapat menjawab… kamu akan dibebaskan..

Ahli Falsafah mula berkata..
“Saya mahukan Yang Arif membawa sebuah buku falsafah yang lengkap dari Socrates.. Jika Yang
Arif berjaya membawanya.. saya rela dihukum…”.

Lalu Hakim mengarahkan pekerjanya pergi mencari buku yang diperkatakan.. lalu buku itu di
berikan kepada ahli falsafah untuk di sahkan…
“Ya benar sekali ini lah bukunya yang Arif…”
Lalu Ahli Falsafah dipenjarakan…

Kemudian giliran pakar matematik mengajukan pertanyaan…
“Cuba jawab 1253*254-45557+(5454*25451) dalam masa 5 saat..”.
Sambil menekan kalkulator dengan pantas.. Hakim memberikan jawapannya.. dan ternyata tepat..
Lalu Pakar Matematik pun dipenjarakan..

Giliran terakhir pergi kepada pelawak..
“Berikan saya sebuah kerusi yang mempunyai 7 lubang ditempat duduknya!”. kata si pelawak..
Apabila kerusi disediakan.. pelawak itu duduk dan tiba-tiba melepaskan kentut yang kuat..
Lalu dia berdiri dan bertanya kepada Hakim..
“Yang Ariff.. dari lubang mana kentut saya tadi keluar?”

Setelah membelek kerusi dan melihat lubang yang berada tepat dibawah punggung si pelawak tadi..
hakim berkata…
“Kentut mu keluar dari lobang yang ketiga dari sebelah kanan ini..”.

“Salah!!!” Sebenarnya kentut saya dari lubang punggungku ini !!!”.
Pelawak itu kemudian dibebaskan.

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Fri Feb 05, 2010 2:41 pm

Seorang murid sekolah rendah mendapat kerja rumah dari gurunya untuk menerangkan erti “politik”. Kerana belum memahaminya, ia kemudian bertanya kepada ayahnya apa erti “politik” itu.

Ayahnya mahukan anaknya dapat berfikir secara kreatif memberikan penjelasan, “Baiklah nak, ayah akan cuba menjelaskan dengan contoh, ayahmu adalah orang yang bekerja untuk menanggung keluarga, jadi kita sebut ayah adalah Investor. Ibumu adalah pengatur kewangan, jadi kita menyebutnya Pemerintah. Kami di sini memperhatikan keperluan mu, jadi kita anggap kamu sebagai Rakyat. Orang gaji, kita memasukkan dia ke dalam Kelas Pekerja. Dan adikmu yang masih bayi, kita anggapnya sebagai Masa Depan. Sekarang, fikirkan hal itu dan kita lihat apakah penjelasan ayah ini boleh kamu fahami”.

Si anak, kemudian pergi ke tempat tidur sambil memikirkan apa yang dikatakan ayahnya. Pada tengah malam, anak itu terbangun kerana mendengar adiknya menangis. Ia melihat bahawa adiknya kencing di tilam. Si anak lalu menuju ke bilik tidur orang tuanya dan mendapati ibunya sedang tidur nyenyak. Karena tidak ingin membangunkannya, ia pergi ke bilik orang gaji. Pintu terkunci, ia mengintai melalui lubang kunci dan melihat ayahnya berada di tempat tidur bersama orang gajinya. Akhirnya ia kecewa dan kembali ke tempat tidur, sambil berkata dalam hati bahawa ia sudah mengerti erti “politik”.

Pagi harinya, sebelum berangkat ke sekolah, ia mengerjakan tugas yang diberikan oleh gurunya dan menulis pada buku tugasnya sebagai berikut : “Politik adalah hal dimana para Investor meniduri Kelas Pekerja, Pemerintah tertidur lelap, Rakyat diabaikan dan Masa Depan berada dalam keadaan yang menyedihkan”.

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by matnur_83 on Thu Mar 18, 2010 9:53 pm

hahaha..senak perut sbb gelak kuat2 bila bc ni

matnur_83

Join date : 18/03/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by matnur_83 on Thu Mar 18, 2010 10:24 pm

seme cite lawak sonok dibaca tp yg xbest cite budak sekolah rendah yang nak ulasan tentang poltik namun akhirnya kecewa.itulah realiti masa kini.

matnur_83

Join date : 18/03/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by xxxpir4nh4xxx on Tue Mar 23, 2010 2:29 pm

x de da ke ? boring nie........

xxxpir4nh4xxx

Join date : 08/02/2010
Age : 30

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sp33d3r on Tue Mar 23, 2010 2:54 pm

kene carik... nanti kalo ader post....

org lain x der lg ke...

Sp33d3r

Join date : 16/01/2010
Age : 34

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by speeder23 on Fri Mar 26, 2010 4:13 pm

sekadar tuk berhibur....tp ader benarnye...sama2 kite baca...



Salam Sumer
Aku seorang penunggang motor kapcai ditengah bandaraya
sejak berbelas tahun yang lalu

Hampir setiap hari aku menyaksikan kemalangan yang melibatkan motosikal, yang ngeri, separuh ngeri, agak ngeri dan kekadang tak menggerikan langsung.

Anda juga penunggang motor seperti saya?
meh kita berkongsi tips dan pesan memesan


"PESANAN UNTUK PENUNGGANG MOTOSIKAL"

1. Jangan ber SMS semasa menunggang - membahayakan anda dan menyusahkan orang lain.

2. Jangan merokok semasa menunggang - habuk rokok ko pernah masuk mata aku, pedih woooo...

3. Jangan berteduh daripada hujan didalam terowong laluan sikal - selalu kacau aku nak konar baring

4. Jangan berhenti kencing ikut suka ati ko jer - peliharalah malu anda

5. Jika memboncengkan awek, jangan raba meraba atas motor - ni pesan khas utk geng yg selalu pakai jaket terbalik tu. jika awek anda duduk dibelakang, pastikan tangan beliau di parking dengan betul. Perbuatan anda ini boleh menyebabkan orang dibelakang tidak memotong dan seterusnya jadik jem giler..

6. Jika sedang memakai kain pelekat dan menunggang RXZ, pastikan kain tersebut telah ditindih secukupnya sebelum memulas minyak - pernah sekali tu sorang pakcik ni buat show, biru adik beliau nampaknya

7. Jika berhenti dibawah jambatan kerana hujan, tinggal motor anda di tepi jalan dan bawalah diri anda sahaja berteduh, jangan duduk atas motor. - bahaya woo, dah 2 orang kawan aku takdan raya kerana dirempuh kereta lain yang tak perasan

8. Jangan membuat wheeli semasa jalan jem - free jer kena sumpah

9. Jangan parking motor betul-betul kat depan pintu masuk masjid pada hari jumaat - pikirkan orang lain sama la wooiii... lepas sembahyang jumaat tu, berasak-asak orang nak keluar, apahal lak ko gi parking motor ko menghalang jalan. Nak kena toreh tayar ker?

10. Sentiasa bawak duit sekurang-kurangnya rm25, tarak kalu, tayar pancit kalu sendiri mahu ingat

11. Jika anda aweks, jangan la pakai seksi sangat semasa menunggang motosikal - kasihani mereka yang belum mampu tu.. aku pun kekadang tak sampai hati nak potong awek-awek seksi ni... biar la aku ikut jer kat belakang mereka

12. Jangan cilok sana, cilok sini - shukcaya marah krana menyusahkan orang bawak keta, aku tambah - sedar diri, awak tu motor, kena himpit karang, kalu keta, calar jer, kalu motor ...haaa boleh jadik arwah oooo...

13. Lalu dekat kawasan rumah orang malam2 jangan perah minyak korang macam orang lain pekak...ada yang kena baling ngan botol atau tong sampah..please take noted. aku tambah, jangan ingat ko jer gengster tau...

14. kalo bwk motor tu dan ada space kt tepi jln tu sila-silalah memandu di tepi tu yer. jgn nak bwk slow2 tgh2 lane. anda kecik je dimata pemandu kenderaan lain dari kete kancil smpi la ke lori treler 18 tayar. cakap nanti kene lenyek kang marah. dan berpada2 la bawak motor tu. Aku tambah - sayangilah motor anda kalau pun anda tak sayangkan diri anda.. kalu kebetulan aku lalu situ, sapa susah? aku gak susah nak kena tolong angkat..

15. jangan dok belah ekjos, asyik memekakkkkkkkkkkkkk jerlah , aku tambah - ko ingat best sangat bunyi ekjos ko yang memekak tu, kalu time sakit gigi, memang aku kasi lastik ko ??

16. Pastikan semua lampu depan dan belakang sumer nyaler - aku tambah - kita tak langgar orang, orang pulak langgar kita.. jadi pastikan kita sentiasa boleh dilihat..

17. Jgn la langgar lecak..nnti kena aku kt sebelah tgk bwk moto ni..busuk n kotor tau x... aku tambah - korang tak tahu berapa dalam lubang dalam lecak tu, jadik cubalah elakkan SELEPAS tengok kiri kanan dan belakang, bukan cilok terus masuk jer..

18. Jangan meludah semasa bawak motor terutama kalau dok mengunyah sirih. Aku penah kena..abis baju aku ngan motor aku . aku tambah - brengsek luu mamat..

19. Pakai jaket yang berwarna terang, jangan lupa kasi signal sebelum membelok atau berhenti, hormat-menghormati sesama pengguna jalanraya yang lain... aku tambah - kita semua bayar roadtax tauuuu....

20. Jangan mengasapkan ekzos, peliharalah alam sekitar, muka dan lubang hidung orang lain. aku tambah - ko nak banyak asap, gi la keja dengan jabatan kesihatan, hari-hari buleh buat fogging..

21. Sentiasa check spocket, rantai dan brek anda, pastikan tensi nye okey. - aku tambah, jangan sampai ko kena brek pakai kaki plak

22. Pakaila helmet yang berkualiti skt..jgnla pakai helmet cap ayam, aku tambah -jangan lupa ikat talinya. kita pakai helmet untuk keselamatan diri sendiri BUKANNYA sebab takut polis atau JPJ

23. Parking d tempat yg sepatutnye. Janganlah parking kat tempat keta pulak ye - aku tambah - sedor la diri ko tu yop..

24. kalo bw moto, esspecially berdua (sorg satu moto), jgn la dok bersembang tgh2 jln....kalo korg nk brborak, benti la kat kedai kopi...g borak2 sapai runtuh kedai kopi tu...da la block jln aku, pastu g bw moto bersaing...ape??ko ingt ko ade share ke wat jln tu...kang aku sodok dr blkg br taw (xpsl2 tuduh sodomi plak)...wakakaka

25. kepada penunggang2 motor (utk jarak jauh), pastikan korang bwk tiub spare, pump, spanar serta pembuka tayar utk mengelakkan anda ditemani mak lampir ketika tiub anda bocor diatas highway....

26. jangan bawak slow di line paling kanan sewaktu jammed sebab penunggang moto blkg nak potong susah.. Guna line kiri... Contoh di jalan kucing tiap2 pagi..

27. pastikan anda memasang disk brek dpn..kalo xde gi kedai motor suh dia pasang....kalo ko pakai brek drum tu, alamatnya sekilo baru la motor ko berhenti @ motor ko dihentikan oleh kenderaan lain ketika emergency break berlaku

28. Kalo nak nyelit antara kete masa tgh jem tu, bwk la slow2.... nt x psl2 jd cam aku langgar side mirror org smp terkulai - aku tambah - pastu pandai plak buat muka tak bersalah

29. jgn polish seat, nt brek tercampak kedepan..
pgg kuat2 kat handle tu..oki punyer.. - aku tambah - pastikan kedua-dua tangan berada di handle ketika membrek

30. kalau ade orang macam nak melintas, cepat2 slowkan motor, boleh jadi orang tu gila dan selamba melintas walau dah nampak kita laju.. - aku tambah - walapun dia tu guru silat yang ada ilmu kebal

31. lagi satu jangan suka tail-gating especially atas highway


32. jangan tekan "horn" betul2 sebelah orang, especially "horn" yg dah dimodified supaya jadi kuat. kalau terperanjat boleh jatuh tu, tak pun mati heart attack terus kalau ade sakit jantung. - aku tambah - nanti tak pepasal jer ko dituduh membunuh tanpa niat

33. kepada penunggang dan juga pembonceng tolonglah, tolong jgn berbual2 sesama sendiri semasa anda di jln raya..kalau penting sgt nak kena ckp gak ni, tlg berhenti kat tepi jalan...bila anda berbual sambil memandu fokus anda lari..jadi bl fokus anda dah lari anda xkan sedar anda dimana..huhu - aku tambah - penting sangat ke ko ni sampai ko kena berbual sambil naik motor.

34. kalo masa jalan jem tolong laa bawa motor di sebelah laluan kiri (untuk yg kurang konfiden) sebab anda akan menyebabkan motor2 lain jem sama kalo ikut lorong kanan - aku tambah - sedor lah diri kita weh

35. sentiasa pasang side mirror kiri dan kanan (supaya anda tak perlu menoleh ke belakang untuk menukar lorong dan juga untuk memastikan jarak motosikal anda selamat dr kenderaan laju di belakang -aku tambah - side mirror tu bukan untuk kegunaan bersikat rambut atau bergincu

36. belilah baju hujan..paling cikai pun givi punya....nt xde la korang dok bermesyuarat kat bwh jambatan time hujan....

p/s: jgn beli yg baju hujan kuning tu.....kang x psl2 ada org offer ko berlakon cite dark water 4.....

________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by speeder23 on Fri Mar 26, 2010 4:43 pm

Zaman dulu doa,skang sms dulu baru makan


________________________________________________________________________________________________
9TH PLACE..BIKER IDOL 2010


speeder23
Moderator

Join date : 16/01/2010
Age : 35

http://www.facebook.com/ariff.speeder?ref=name#/ariff.speeder?re

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by matnur_83 on Fri Mar 26, 2010 5:24 pm

nak tambah sikit
SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

KELAS BI
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyakkat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adikjer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

matnur_83

Join date : 18/03/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by matnur_83 on Fri Mar 26, 2010 5:26 pm

Pada suatu malam yang hening dan sunyi di lebuhraya
utara selatan kelihatan sebuah kancil putih tersadai di sebelah lane
kerosakan. Ada orang tua yang berdiri disebelahnya,pemilik kancil tu
sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan kereta supaya membantu.tidak
ada sebuah kereta pun berhenti.tiba-tiba datangla sebuah kereta evo
7 berhenti di sebelah kancil tadi.

"Ada apa nie pakcik,kereta rosak ke?"tanya pemuda
berusia dalam lingkungan 20an."a'ha rosak "jawap pakcik tu simple
aje....

"Ok,cam nie,saya ada tali nanti saya ikat kat kereta
saya dan saya tarik kereta pakcik sampai tol"mamat nie bagi idea.

"worrait gak tu...", tapi....nanti kalau pakcik rasa awak bawak laju
pakcik akan hon dan bagi high beam"

"Ok pakcik"..mamat nie pun ikatlah tali kat kereta
kancil didepan dan hujungnya diikat dibelakang bumper evonye.
dia pun jalanla..dengan slow dan berhati-hati. Dalam lima
kilometer mamat nie laju le sikit,apalagi pakcik tu pun hon dan bagi
high beam la kat mamat tu.Mamat tu pun slowkan balik..

Tiba-tiba ada sebuah ferrari datang dari belakang dan
press minyak kat mamat evo7.apa lagi,jiwa muda patang dicabar,
dia pun tekan la minyak rapat nak kejar ferrari nie...lupa la pulak dia
dengan kancil org tua yg diikat kat belakang kereta dia.

Orang tua tu punya la hangin satu badan,dia pun hon dan bagi hi beam
bagai nak rak.Mamat evo7 tu dah tak sedar dah angin punya pasal.
Kebetulan pilak polis ada buat speed trap kat
bawah jambatan.

Vrooommm......bedesup peginye... ini dah lebih speed limit nie...kate polis nie..cecah
250kmj memasing nie... Dia pun contact la kengkawan dia kat depan supaya saman
kereta-kereta yg laju nie...

"Over..over,ada tiga buah kenderaan memandu melebihi had laju,sebuah
ferrari,sebuah evo7 dan sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak
percaye punye......... sebuah kancil putih tengah cucuk angin evo7 tu
dan bagi hon dan hi beam nak potong!!!

matnur_83

Join date : 18/03/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak Hari ini ( xkering gusi)

Post by Sponsored content Today at 7:35 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum